| |







|

 |
MC
I tillegg til våre tradisjonelle QMI – produkter, har vi
også en serie med spesialprodukter for MC fra ”Full
Throttle Rider Moto” . Dette er produkter som har vært
på markedet siden 1990 og gir deg den absolutte høyeste
kvalitet for beskyttelse av din motorsykkel.
Gjør som mange andre har gjort før deg, PRØV DU OGSÅ………
Last ned egne brosjyrer – Full Throttle Rider Moto
Full Throttle Rider Moto Flow
Full Throttle Rider Moto Glide
Full Throttle Rider Moto Glow
|
Loading
Søk etter referanser, motortyper, problemløsninger, produkter
eller forhandlere
Trond Inge Mathisen
19.06.13 til thorjoh
Hei der.
I mai fikk jeg tilsendt RP olje og QMI til min Harley
1340 EVO motor. Gjennomførte derfor følgende
eksperiment. Jeg kjøpte temperaturmåler og plasserte i
oljetanken. Først kjørte jeg motoren 300 km på vanlig
delsyntet mc olje. Vanlig driftstemp på oljen var da 150
Fahrenheit. Så skiftet jeg til RP olje og 20% QMI og
kjørte med samme kjøremønster og i samme utetemperatur
som ved første test.
Nå ligger driftstemperaturen på 125 Fahrenheit. I
tillegg har jeg justert ned tomgangsturtallet en gang
også. Det er ikke tvil om at friksjon og temperatur er
blitt redusert i motoren.
Nå vil en av mine kamerater i mc klubben vår også prøve
RP oljen på sin sykkel. Han har en BMW K1200LT, og jeg
håper du kan sende han et godt tilbud på olje til
sykkelen hans.
Mvh Trond Inge Mathisen.
Den 11:55 6. desember 2012 skrev Knut Håkon Sylling <syllingen@hotmail.com>
følgende:
Hei,
jeg lovte å gi deg skriftlig tilbakemelding på
2-taktsmotorbehandlingen jeg tok på min 1986 mod Ski-doo
Skandic Varg 503.
Før behandlingen gikk motoren dårlig, den ville liksom
ikke helt opp. Snøskuteren hadde nå stått i ca 2-3 år
uten å kunne bli brukt. Hadde på forhånd hatt en rar lyd
som viste seg å være fullstendig utslitte lagre på
drivaksel til beltet samt kraftig slitasje på selve
drivakselen. Dette ble reparert og vi kjørte motoren
varm, ved kjøring opp en relativt bratt bakke på jordet
klarte vi å holde 17-20 km/t med kun fører. Hadde i
motorbehandling gjennom innsuget med motor på tomgang,
måtte etterhvert gi litt mer gass da den nesten blei
kvalt. Lot motoren gå rolig den tiden det stod i
beskrivelsen, merka at det var noe som jobba rundt i
motoren både pga lyd og eksos. Prøvde så å kjøre en tur
på jordet igjen, den røyk mye og gikk litt ujevnt på tur
ned. Da vi snudde og var på vei opp igjen våkna
plutselig motoren til liv igjen og slutta nesten å ryke,
effekten blei en helt annen!! På vei opp samme bakken
klarer vi nå å holde 70-80 km/t selv med en passasjer!!
Og den ble vesentlig lettere å starte.
Har tatt i bruk QMI-produktene på det meste av annet
motorisert maskineri og utstyr vi har med ghod positiv
virkning. Takk for godt produkt!!
Mvh
Knut Håkon Sylling
Hei,
Takk for hyggelig prat forrige uke når vi var innom
og bunkret olje. Jeg håper du fikk en flott tur med
hurtigruta!
Jeg har nå brukt QMI og Royal Purple i to år på min
Kawasaki Vulcan VN900 og ville bare gi deg en
tilbakemelding på det.
Jeg brukte QMI motorbehandling på sykkelen når den
hadde gått ca 6.000km. Da var motoren innkjørt, men
den bråkte noe forferdelig og det var mange rare
lyder fra den, noe som ikke er helt uvanlig fra
V-twin motorer.
Etter å ha fylt på QMI og RP og kjørt i 30 minutter
var det som en helt ny motor. Alle uønskede lyder
var borte og det var kun vanlig lyd fra innsug og
eksos som var igjen. Motoren og girkassen gikk helt
fri for støy fra gear/ventiler/drev. Før QMI
behandlingen så var jeg nesten bekymret for om
motoren var i god stand eller ikke. Etter
behandlingen var det ikke tvil - motoren hadde det
veldig bra.
I dag har jeg kjørt over 30.000 km med sykkelen uten
å gjenta QMI behandlingen og den går ikke bare bra -
den blir faktisk bare bedre og bedre.
Jeg har også merket en annen effekt med Royal
Purple. Med vanlig syntetisk olje slår
radiatorviften seg ganske fort på og jeg hører den
gå selv i april. Med Royal Purple skal det være
betydelig varmere i været før denne viften slår seg
på - gjerne ikke før i slutten av mai. Dette kan
tyde på at motoren går lettere og mindre varm med RP
enn med vanlig olje.
Jeg er veldig imponert over QMI og hva den kan gjøre
for en motor. Den holder også lenge.
RP er også klart den beste oljen jeg har funnet og
kombinasjonen QMI + RP er blitt standard på alle
mine biler og motorsykler.
Med vennlig hilsen
Andreas Hope
1346 Gjettum

From: Bent Are Fikse <fikse@fikse.be>
Date: 2011/5/20
Subject: Ang småmotorbehandling
To: Tor Johansen <thorjoh@online.no>
Tilbakemelding på småmotorbehandling:
Nå har jeg brukt den ene flasken med småmotorbehandling
på en ´87 Honda PX 50 moped, en 90-talls plenklipper med
ordinær 4t B&S 3,5 HK motor, samt en 80-talls Stihl
kantklipper
Honda PX: Kjørt
5.500KM, motor i god og original stand, starter på 3-4
tråkket, litt vanskelig å holde i gang ved kald motor.
Etter behandling (småmotorbehandling samt
girbehandling): Starter på 1-2 tråkk, slukner mye
mindre, og generelt er hastighet økt 5-10KM/t. Motor og
drivverk er enda stillere i gangen enn før behandling.
Imponerende.
Plenklipper: Gammel og
velbrukt sak. Har alltid startet og gått greit.
Småmotorbehandling i oljen: Omtrent umiddelbart et
høyere turtall, etter noen minutters kjøring måtte
gassen justeres ned, den gikk rett og slett på unødig
høyt turtall! Selv høyt og vått gress tar den nå, uten å
stoppe. Tidligere var dette en så stor utfordring at vi
vurderte å anskaffe en kraftigere maskin, men nå er den
kraftig nok.
Kantklipper: Dette er
en avdanket maskin fra søppeldyngen. Forrige eier kastet
den pga ekstremt vanskelig å starte, uten å finne noen
årsak. Har selv plukket den i småbiter, uten å finne noe
gale. Men starte gjør den ikke uten startgass, så her
hadde vi bestemt oss for å anskaffe ny. Etter
behandling: Den snurrer fortere opp til maks turtall, og
nå er den såpass kraftig at det er linen som er
svakheten. Største forskjellen er når den skal startes:
Nå starter den etter 4-5 drag, uten startgass!
Dette er i sannhet en mirakelkur på flaske. Og forøvrig
til en latterlig lav pris.
Etter mine opplevelser kan jeg ikke annet enn å sterkt
anbefale denne behandlingen til alle som har
bensindrevne hageredskaper og mopeder.
Bent Are Fikse
Her følger nok en tilbakemelding på småmotorbehandling:
Nok en gang har jeg fått anledning til å benytte QMI
småmotorbehandling, også denne gang med imponerende
resultat: En ´97 KTM Sting 125, som har en Yamaha DTR125
2t-motor, og som alle små 2t-motorer som har kjørt et
stykke, begynte denne å bli litt småslapp: Vanskelig å
starte, maksfart 100-110KM/t, og slapp i
aksellerasjonen.
Visste at både forgasser, tennplugg og eksos var i god
stand, og oljene var av normalt god kvalitet. En
demontering av topp/sylinder avslører at den er slitt
ned til toleransemålene, og helst skulle hatt nytt
stempel, nye ringer og en borring.
Istedet for å bruke mye penger på dette, setter vi det
hele pent sammen igjen med nye pakninger rund baut.
Skvettet litt småmotorbehandling på utsatte deler som
veivlagre og stempelringer. I mangel på RoyalPurple sin
MColje brukte vi det vi hadde for hånden, RP 10W-30 for
dieselmotor, som skal være kompatibel med våtkløtsj og
derved passe fint til girkassen på denne.
Startet opp, dryppet QMI småmotorbehandlingen sakte inn
i innsuget (og røykla nabolaget!), og tok deretter en
tur. Som mange MC-motorer var denne også tidvis litt
kranglete å finne nøytral på. Nå var plutselig det
plutselig lekende lett å gire, og går nå i nøytral på
første forsøk, også på kald motor. En stor forbedring!
Kraften er 100% tilbake, nå 115-120KM/t, og langt
kraftigere aksellerasjon.
Eieren rapporterer tilbake at den nå starter lett, bedre
enn den noengang har gjort. Ganske utrolig at 2-300,- i
olje og metallbehandling kan resultere i "ny" motor.
Etter rundt 2.000KM er effekten nøyaktig den samme. --
Bent Are Fikse
Hei Thor,
Nå har både jeg og tre av mine kolleger prøvd RP og QMI
på forskjellige kjøretøy og alle er veldig fornøyde.
Vi ønsker nå å prøve RP kjedespray og håper du kan gi
oss et godt tilbud på en kartong
Max Chain (12-325ml. Spraybokser i kartongen.) og en
kartong MaxCycle 20-50.
Her er en oversikt over det vi har prøvd så langt:
Gokart:
ProCart twin motor 4-takt: Racing 9 og QMI motor
behandling: Mye regn i England i sommer gjorde at en
test på tørr bane ikke ble mulig. Men raskeste rundetid
på denne gokarten på våt bane etter RP/QMI ble nesten
identisk med raskeste rundetid tidligere på tørr bane.
Topp tur-tall ble nådd mye tidligere enn før på
langstrekket og motorene virker kjappere til å
akselerere. Meget fornøyd
Motorsykkel:
Yamaha YZ125 cross 2-takt:
QMI gear behandling og samme Castrol gearolje som før.
Gearskift går silkemykt og mye presisere enn før. Meget
fornøyd.
Zongshen 200 offroad 4-takt: felles gear/motor olje
MaxCycle 10-40 og QMI motor behandling. Gearskift som
før var meget tregt og upresist er nå så mykt og presist
som det er mulig kan få blitt. Tidligere toppfart på
målepunkt på en bakketopp var 105 km/t og er nå 120
km/t.
Meget fornøyd
Buell Firebolt 1000 4-takt med separat gearolje:
MaxCycle 10-40 på gearboks.
Gearskift gikk fra å være tregt og upresist til å bli
uventet mykt og presist.
Ønsker å prøve MaxCycle 20-50 på motor.
Meget fornøyd
Kawasaki Z1300 4-takt felles gear/motor olje:
MaxCycle 10-40/QMI Motorbehandling.
Denne ble i mange år kjørt på Castrol GTX og Mobi1 bil
olje.
Begynte å bruke Motorex Powersynt for noen år siden og
spesielt gearskifte ble lettere og mere presist.
Gearskifte var upåklagelig lett før jeg skiftet til
RP/QMI i sommer men merker likevel en positiv
forbedring.
Meget fornøyd
MVH
Carl Martin Strømme
Hei igjen.
Jeg behandlet motorsykkelen min nå nettopp, og er
storfornøyd. Jeg vet at vippearmene er slitt på min
sykkel, men tikkelyden forsvant nesten helt nå.
Beste hilsen Trond Inge Mathisen.
Tømmerneset
8260 Innhavet.
Vil fortelle om min Honda VF1100 Custom 1983 modell
Kjøpte sykkelen i 1992 den hadde da gått 33000km. Hadde
blitt fortalt at disse motorene hadde en svakhet at
kammen ofte gikk. Reiste på verksted og fikk justert
forgassere og ventiler. Jeg ble da gjort oppmerksom på
at det var pittings på kammene mine og at jeg bør bytte
kammene mine før ventil løfterne mine blir defekte.
Jeg valgte å følge nøye med utviklingen og jeg byttet
olje hver 5000 km (Spectro Gold)
Behandlet sykkelen med QMI med motorvask,
motorbehandling og gjennom innsuget ved ca 35000km.
Når sykkelen hadde gått ca 80000km lånte jeg den bort og
fikk den igjen med defekt gearkasse, ble reparert på
merkeverksted for 11000,- Motoren var utrolig ren
innvendig og kammene med ventilløftere var like å se til
som ved 33000km.
I 2001 hadde sykkelen gått ca 130 000km men gearkassa
summer i et lager. Jeg tar jobben selv pga lite med
penger (heldig vis) Det første som jeg oppdager når jeg
åpner motoren/gearkassa er et mylder med lange
silikonremser i oljesilen etter jeg fjernet de lange
remsene i klypa, satt masse inne i silen som jeg brukte
blåsespissen på (synd jeg ikke tok bilde av dette)
Det var det utgående lageret som har gått pga feil
montering fra merkeverkstedet etter den første
reparasjonen.
Kan bare si at QMI har holdt liv i sykkelen min, nå har
den gått ca 137 000km og har enda ikke byttet kammene
som jeg ble anbefalt å bytte for 104 000km siden. Tross
jeg har kjørt med silikon i oljesilen i lengre tid.
Godt med QMI når det er læregutter på verkstedene!
Hilsen Karl Flatland
3692 Sauland
Hei igjen,
Her er en liten historie om en Honda Cbx 1000 Prolink
1982 mod. Sykkelen kom i mitt eie for en kort stund
siden, og denne var ekstremt tungstartet når den var
kald. I tilegg hadde den en clutch som var slik at når
motoren stod i fri så var alt i orden men når man satte
den i gir så spratt den fremover Fordi at clutchen ikke
løste ut slik den skulle pga at det ble vakuum i
lamellene. Dette er en reparasjon på verksted til ca
3500.-+ mva (pris innhentet 18.04.2008)Ville først prøve
en QMI behandling før jeg gikk til dette skritt og
skifte clutchen. Denne behandlingen ble utført med flere
mc entusiaster til stede. Først kjørte jeg motoren varm,
tappet ut en liter, og fylte på 1 liter med QMI
innvendig motorvask og lot den gå på tomgang ca 15 min.
Under tomgangskjøringen merket jeg at motoren begynte og
forandre gange, begynte og gå jevnere. Så stoppet vi den
og tappet ut alt og fjernet oljefilteret, her var det
mye gammelt grums. Fylte så på Royal Purple 10\40
helsyntetisk olje minus en liter pga QMI behandlingen.
Når så alt var ferdig så startet vi opp sykkelen, satte
den i gir og clutchen løste seg ut slik den skal være
(100%) dette skyldes nok den innvendige motorvasken som
fikk vasket rent lamellene. Tok så en prøvetur på en
times tid, sykkelen oppførte seg som ny. Med silkemyk
clutch og perfekt giring uten skraping eller ulyder.
Dagen etterpå når motoren var kald var jeg litt spent på
om den startet noe lettere enn tidligere. Sykkelen
startet med en gang, så ny olje gjorde nok til at den
går lettere rundt.
Den gamle oljen var omtrent som sirup og 6 sylindere og
24 ventiler som skal snurre samtidig trenger en
lettflytene olje.
Så ble det rundvask av sykkelen og polering med QMI
polish Her ble også resultatet av typisk QMI kvalitet,
legger med diverse bilder av sykkelen håper bildene
viser hvor blank den ble.
Sender også med en liten videosnutt slik at du kan høre
lyden av motoren etter behandling, Bildene og dette
brevet står du fritt til og bruke som du vil, da jeg er
utrolig fornøyd med QMI produktene dine. Regnestykket på
en full behandling av denne sykkelen veil priser:
Motorvask: 174.-
Olje Royal Purple: 698.-
QMI behandling: 399.-
Polish: 138.-
SUM KR 1409. eller ca 1\3 av bare Clutch reparasjon
+olje
Slik ble sykkelen ferdig behandlet, ikke dårlig til og
være 26 år gammel,
Med vennlig hilsen
Roald Sørensen
9516426
|
|
 |
|