MC

I tillegg til våre tradisjonelle QMI – produkter, har vi også en serie med spesialprodukter for MC fra ”Full Throttle Rider Moto” . Dette er produkter som har vært på markedet siden 1990 og gir deg den absolutte høyeste kvalitet for beskyttelse av din motorsykkel.
Gjør som mange andre har gjort før deg, PRØV DU OGSÅ………

Last ned egne brosjyrer – Full Throttle Rider Moto

Full Throttle Rider Moto Flow
Full Throttle Rider Moto Glide
Full Throttle Rider Moto Glow
Loading
                Søk etter referanser, motortyper, problemløsninger, produkter eller forhandlere

Trond Inge Mathisen
19.06.13 til thorjoh
Hei der.

I mai fikk jeg tilsendt RP olje og QMI til min Harley 1340 EVO motor. Gjennomførte derfor følgende eksperiment. Jeg kjøpte temperaturmåler og plasserte i oljetanken. Først kjørte jeg motoren 300 km på vanlig delsyntet mc olje. Vanlig driftstemp på oljen var da 150 Fahrenheit. Så skiftet jeg til RP olje og 20% QMI og kjørte med samme kjøremønster og i samme utetemperatur som ved første test.

Nå ligger driftstemperaturen på 125 Fahrenheit. I tillegg har jeg justert ned tomgangsturtallet en gang også. Det er ikke tvil om at friksjon og temperatur er blitt redusert i motoren.

Nå vil en av mine kamerater i mc klubben vår også prøve RP oljen på sin sykkel. Han har en BMW K1200LT, og jeg håper du kan sende han et godt tilbud på olje til sykkelen hans.
Mvh Trond Inge Mathisen.


Den 11:55 6. desember 2012 skrev Knut Håkon Sylling <
syllingen@hotmail.com> følgende:
 Hei, jeg lovte å gi deg skriftlig tilbakemelding på 2-taktsmotorbehandlingen jeg tok på min 1986 mod Ski-doo Skandic Varg 503.
Før behandlingen gikk motoren dårlig, den ville liksom ikke helt opp. Snøskuteren hadde nå stått i ca 2-3 år uten å kunne bli brukt. Hadde på forhånd hatt en rar lyd som viste seg å være fullstendig utslitte lagre på drivaksel til beltet samt kraftig slitasje på selve drivakselen. Dette ble reparert og vi kjørte motoren varm, ved kjøring opp en relativt bratt bakke på jordet klarte vi å holde 17-20 km/t med kun fører. Hadde i motorbehandling gjennom innsuget med motor på tomgang, måtte etterhvert gi litt mer gass da den nesten blei kvalt. Lot motoren gå rolig den tiden det stod i beskrivelsen, merka at det var noe som jobba rundt i motoren både pga lyd og eksos. Prøvde så å kjøre en tur på jordet igjen, den røyk mye og gikk litt ujevnt på tur ned. Da vi snudde og var på vei opp igjen våkna plutselig motoren til liv igjen og slutta nesten å ryke, effekten blei en helt annen!! På vei opp samme bakken klarer vi nå å holde 70-80 km/t selv med en passasjer!! Og den ble vesentlig lettere å starte.
Har tatt i bruk QMI-produktene på det meste av annet motorisert maskineri og utstyr vi har med ghod positiv virkning. Takk for godt produkt!!
Mvh
Knut Håkon Sylling



Hei,
Takk for hyggelig prat forrige uke når vi var innom og bunkret olje. Jeg håper du fikk en flott tur med hurtigruta!

Jeg har nå brukt QMI og Royal Purple i to år på min Kawasaki Vulcan VN900 og ville bare gi deg en tilbakemelding på det.

Jeg brukte QMI motorbehandling på sykkelen når den hadde gått ca 6.000km. Da var motoren innkjørt, men den bråkte noe forferdelig og det var mange rare lyder fra den, noe som ikke er helt uvanlig fra V-twin motorer.
Etter å ha fylt på QMI og RP og kjørt i 30 minutter var det som en helt ny motor. Alle uønskede lyder var borte og det var kun vanlig lyd  fra innsug og eksos som var igjen. Motoren og girkassen gikk helt fri for støy fra gear/ventiler/drev. Før QMI behandlingen så var jeg nesten bekymret for om motoren var i god stand eller ikke. Etter behandlingen var det ikke tvil - motoren hadde det veldig bra.
I dag har jeg kjørt over 30.000 km med sykkelen uten å gjenta QMI behandlingen og den går ikke bare bra - den blir faktisk bare bedre og bedre. 

Jeg har også merket en annen effekt med Royal Purple. Med vanlig syntetisk olje slår radiatorviften seg ganske fort på og jeg hører den gå selv i april.  Med Royal Purple skal det være betydelig varmere i været før denne viften slår seg på - gjerne ikke før i slutten av mai. Dette kan tyde på at motoren går lettere og mindre varm med RP enn med vanlig olje. 

Jeg er veldig imponert over QMI og hva den kan gjøre for en motor. Den holder også lenge. 
RP er også klart den beste oljen jeg har funnet og kombinasjonen QMI + RP er blitt standard på alle mine biler og motorsykler.
Med vennlig hilsen 
Andreas Hope
1346 Gjettum
Mobil +47 93029078

V-twinn motorer


From: Bent Are Fikse <fikse@fikse.be>
Date: 2011/5/20
Subject: Ang småmotorbehandling
To: Tor Johansen <thorjoh@online.no>


Tilbakemelding på småmotorbehandling:

Nå har jeg brukt den ene flasken med småmotorbehandling på en ´87 Honda PX 50 moped, en 90-talls plenklipper med ordinær 4t B&S 3,5 HK motor, samt en 80-talls Stihl kantklipper

Honda PX: Kjørt 5.500KM, motor i god og original stand, starter på 3-4 tråkket, litt vanskelig å holde i gang ved kald motor. Etter behandling (småmotorbehandling samt girbehandling): Starter på 1-2 tråkk, slukner mye mindre, og generelt er hastighet økt 5-10KM/t. Motor og drivverk er enda stillere i gangen enn før behandling. Imponerende.

Plenklipper: Gammel og velbrukt sak. Har alltid startet og gått greit. Småmotorbehandling i oljen: Omtrent umiddelbart et høyere turtall, etter noen minutters kjøring måtte gassen justeres ned, den gikk rett og slett på unødig høyt turtall! Selv høyt og vått gress tar den nå, uten å stoppe. Tidligere var dette en så stor utfordring at vi vurderte å anskaffe en kraftigere maskin, men nå er den kraftig nok.

Kantklipper: Dette er en avdanket maskin fra søppeldyngen. Forrige eier kastet den pga ekstremt vanskelig å starte, uten å finne noen årsak. Har selv plukket den i småbiter, uten å finne noe gale. Men starte gjør den ikke uten startgass, så her hadde vi bestemt oss for å anskaffe ny. Etter behandling: Den snurrer fortere opp til maks turtall, og nå er den såpass kraftig at det er linen som er svakheten. Største forskjellen er når den skal startes: Nå starter den etter 4-5 drag, uten startgass!

Dette er i sannhet en mirakelkur på flaske. Og forøvrig til en latterlig lav pris.

Etter mine opplevelser kan jeg ikke annet enn å sterkt anbefale denne behandlingen til alle som har bensindrevne hageredskaper og mopeder.
Bent Are Fikse

Her følger nok en tilbakemelding på småmotorbehandling: Nok en gang har jeg fått anledning til å benytte QMI småmotorbehandling, også denne gang med imponerende resultat: En ´97 KTM Sting 125, som har en Yamaha DTR125 2t-motor, og som alle små 2t-motorer som har kjørt et stykke, begynte denne å bli litt småslapp: Vanskelig å starte, maksfart 100-110KM/t, og slapp i aksellerasjonen.

Visste at både forgasser, tennplugg og eksos var i god stand, og oljene var av normalt god kvalitet. En demontering av topp/sylinder avslører at den er slitt ned til toleransemålene, og helst skulle hatt nytt stempel, nye ringer og en borring.

Istedet for å bruke mye penger på dette, setter vi det hele pent sammen igjen med nye pakninger rund baut. Skvettet litt småmotorbehandling på utsatte deler som veivlagre og stempelringer. I mangel på RoyalPurple sin MColje brukte vi det vi hadde for hånden, RP 10W-30 for dieselmotor, som skal være kompatibel med våtkløtsj og derved passe fint til girkassen på denne.

Startet opp, dryppet QMI småmotorbehandlingen sakte inn i innsuget (og røykla nabolaget!), og tok deretter en tur. Som mange MC-motorer var denne også tidvis litt kranglete å finne nøytral på. Nå var plutselig det plutselig lekende lett å gire, og går nå i nøytral på første forsøk, også på kald motor. En stor forbedring! Kraften er 100% tilbake, nå 115-120KM/t, og langt kraftigere aksellerasjon.

Eieren rapporterer tilbake at den nå starter lett, bedre enn den noengang har gjort. Ganske utrolig at 2-300,- i olje og metallbehandling kan resultere i "ny" motor. Etter rundt 2.000KM er effekten nøyaktig den samme. -- 
Bent Are Fikse



Hei Thor,
Nå har både jeg og tre av mine kolleger prøvd RP og QMI på forskjellige kjøretøy og alle er veldig fornøyde.
Vi ønsker nå å prøve RP kjedespray og håper du kan gi oss et godt tilbud på en kartong
Max Chain (12-325ml. Spraybokser i kartongen.) og en kartong MaxCycle 20-50.

Her er en oversikt over det vi har prøvd så langt:
Gokart:
ProCart twin motor 4-takt: Racing 9 og QMI motor behandling: Mye regn i England i sommer gjorde at en test på tørr bane ikke ble mulig. Men raskeste rundetid på denne gokarten på våt bane etter RP/QMI ble nesten identisk med raskeste rundetid tidligere på tørr bane. Topp tur-tall ble nådd mye tidligere enn før på langstrekket og motorene virker kjappere til å akselerere. Meget fornøyd

Motorsykkel:
Yamaha YZ125 cross 2-takt:
QMI gear behandling og samme Castrol gearolje som før.
Gearskift går silkemykt og mye presisere enn før. Meget fornøyd.

Zongshen 200 offroad 4-takt: felles gear/motor olje
MaxCycle 10-40 og QMI motor behandling. Gearskift som før var meget tregt og upresist er nå så mykt og presist som det er mulig kan få blitt. Tidligere toppfart på målepunkt på en bakketopp var 105 km/t og er nå 120 km/t.
Meget fornøyd

Buell Firebolt 1000 4-takt med separat gearolje:
MaxCycle 10-40 på gearboks.
Gearskift gikk fra å være tregt og upresist til å bli uventet mykt og presist.
Ønsker å prøve MaxCycle 20-50 på motor.
Meget fornøyd

Kawasaki Z1300 4-takt felles gear/motor olje:
MaxCycle 10-40/QMI Motorbehandling.
Denne ble i mange år kjørt på Castrol GTX og Mobi1 bil olje.
Begynte å bruke Motorex Powersynt for noen år siden og spesielt gearskifte ble lettere og mere presist. Gearskifte var upåklagelig lett før jeg skiftet til RP/QMI i sommer men merker likevel en positiv forbedring.
Meget fornøyd
MVH
Carl Martin Strømme

Hei igjen.

Jeg behandlet motorsykkelen min nå nettopp, og er storfornøyd. Jeg vet at vippearmene er slitt på min sykkel, men tikkelyden forsvant nesten helt nå.

Beste hilsen Trond Inge Mathisen.

Tømmerneset
8260 Innhavet.

 
Vil fortelle om min Honda VF1100 Custom 1983 modell

Kjøpte sykkelen i 1992 den hadde da gått 33000km. Hadde blitt fortalt at disse motorene hadde en svakhet at kammen ofte gikk. Reiste på verksted og fikk justert forgassere og ventiler. Jeg ble da gjort oppmerksom på at det var pittings på kammene mine og at jeg bør bytte kammene mine før ventil løfterne mine blir defekte.

Jeg valgte å følge nøye med utviklingen og jeg byttet olje hver 5000 km (Spectro Gold)

Behandlet sykkelen med QMI med motorvask, motorbehandling og gjennom innsuget ved ca 35000km.

Når sykkelen hadde gått ca 80000km lånte jeg den bort og fikk den igjen med defekt gearkasse, ble reparert på merkeverksted for 11000,- Motoren var utrolig ren innvendig og kammene med ventilløftere var like å se til som ved 33000km.

I 2001 hadde sykkelen gått ca 130 000km men gearkassa summer i et lager. Jeg tar jobben selv pga lite med penger (heldig vis) Det første som jeg oppdager når jeg åpner motoren/gearkassa er et mylder med lange silikonremser i oljesilen etter jeg fjernet de lange remsene i klypa, satt masse inne i silen som jeg brukte blåsespissen på (synd jeg ikke tok bilde av dette)

Det var det utgående lageret som har gått pga feil montering fra merkeverkstedet etter den første reparasjonen.

Kan bare si at QMI har holdt liv i sykkelen min, nå har den gått ca 137 000km og har enda ikke byttet kammene som jeg ble anbefalt å bytte for 104 000km siden. Tross jeg har kjørt med silikon i oljesilen i lengre tid.

Godt med QMI når det er læregutter på verkstedene!

Hilsen Karl Flatland
3692 Sauland


Hei igjen,
Her er en liten historie om en Honda Cbx 1000 Prolink 1982 mod. Sykkelen kom i mitt eie for en kort stund siden, og denne var ekstremt tungstartet når den var kald. I tilegg hadde den en clutch som var slik at når motoren stod i fri så var alt i orden men når man satte den i gir så spratt den fremover Fordi at clutchen ikke løste ut slik den skulle pga at det ble vakuum i lamellene. Dette er en reparasjon på verksted til ca 3500.-+ mva (pris innhentet 18.04.2008)Ville først prøve en QMI behandling før jeg gikk til dette skritt og skifte clutchen. Denne behandlingen ble utført med flere mc entusiaster til stede. Først kjørte jeg motoren varm, tappet ut en liter, og fylte på 1 liter med QMI innvendig motorvask og lot den gå på tomgang ca 15 min. Under tomgangskjøringen merket jeg at motoren begynte og forandre gange, begynte og gå jevnere. Så stoppet vi den og tappet ut alt og fjernet oljefilteret, her var det mye gammelt grums. Fylte så på Royal Purple 10\40 helsyntetisk olje minus en liter pga QMI behandlingen.
Når så alt var ferdig så startet vi opp sykkelen, satte den i gir og clutchen løste seg ut slik den skal være (100%) dette skyldes nok den innvendige motorvasken som fikk vasket rent lamellene. Tok så en prøvetur på en times tid, sykkelen oppførte seg som ny. Med silkemyk clutch og perfekt giring uten skraping eller ulyder. Dagen etterpå når motoren var kald var jeg litt spent på om den startet noe lettere enn tidligere. Sykkelen startet med en gang, så ny olje gjorde nok til at den går lettere rundt.
Den gamle oljen var omtrent som sirup og 6 sylindere og 24 ventiler som skal snurre samtidig trenger en lettflytene olje.

Så ble det rundvask av sykkelen og polering med QMI polish Her ble også resultatet av typisk QMI kvalitet, legger med diverse bilder av sykkelen håper bildene viser hvor blank den ble.

Sender også med en liten videosnutt slik at du kan høre lyden av motoren etter behandling, Bildene og dette brevet står du fritt til og bruke som du vil, da jeg er utrolig fornøyd med QMI produktene dine. Regnestykket på en full behandling av denne sykkelen veil priser:
Motorvask: 174.-
Olje Royal Purple: 698.-
QMI behandling: 399.-
Polish: 138.-
SUM KR 1409. eller ca 1\3 av bare Clutch reparasjon +olje
Slik ble sykkelen ferdig behandlet, ikke dårlig til og være 26 år gammel,
Med vennlig hilsen
Roald Sørensen
9516426

Copyright 2010 © QMI | Designed by HC reklame