Offshore

QMI har et stort og meget allsidig kundespekter innen offshore-industrien. Det var også gjennom denne bransjen at QMI befestet sin posisjon i markedet helt tilbake på 80-tallet. I og med at QMI produktene har et meget stort bruksområde, har også offshore-industrien vært godt representert blant våre kunder.
Vår filosofi er at den beste markedsføring vi kan få av våre produkter, er tester utført av andre og referanser fra kunder som allerede har benyttet seg av produktene. Vi anbefaler derfor at du går igjennom de forskjellige punkter og behandlinger under ”Referanser”

Se også video, klikk her
Loading
                     Søk etter referanser, motortyper, problemløsninger, produkter eller forhandlere

----- Original Message -----
From: MARITIMTEKNIKK V/THORKELSEN
To: Thor Johansen

Subject: Behandling hovedmotor West Queen (Pielstick type 12-PC 2V
Hei Thor,
Snakket med reder igår og fikk følgende informasjon:

Etter behandlingen forlot skipet Receife og satte kurs for Lagos.Smøreolje forbruket var før behandling ca.530 liter pr døgn. Etter behandling gikk dette ned til 410 liter. En besparelse på 120 liter pr døgn.Turboladere og luftkjølere ble rengjort i Receife og skipet økte sin hastighet med 2 sjømil. Behandlingen har dermed vært vellykket.
Vennlig hilsen
Jan Thorkelsen
Maritim Teknikk
Mobil 90858947 Fax 52830327 Telefon 52830349
Sent: Monday, December 09, 2002 1:56 PM


Hei Thor                  25. oktober 2012
Jeg har en gammel Ingersoll-Rand modell 220 kompressor som en gang i tiden har stått på ett verksted i Narvik, den ble byttet ut fordi den var veldig gammel og bråkte noe vannvittig. Etter full overgang av hele kompressoren, alt fra tank til stempelringer og div pakninger, så ladet den godt, men bråkte fremdeles mye og ble ganske fort varm. Etter QMI Kompressor tilsettning i samme oljen som før, ble lyden drastisk forandret. Den ble mye stillere og slettest ikke så fort varm, helt utrolig hva en liten skvett av det middelet kunne gjøre. Jeg slipper i hvertfall å tenke på å skaffe meg ny kompressor, da jeg tipper at denne varer mange år til.
Hilsen Lars Erik Fagerli
tlf 90800066

 

Det var tegn til dramatikk når det plutselig oppsto full maskinstans i lastebåten "Nyvang" når den for noen uker siden var under veis fra Bergen til Rådal i Ryfylke. Båten var tom for last og sto høyt i sjøen. Det var kraftig vind i området og kort avstand til land. Vindretningen var ugunstig og båten drev raskt mot brenningene. Maskinen var uten oljetrykk, men mannskapet hadde ikke noe valg. De måtte starte opp igjen uten olje på motoren, hvis de skulle berge båten. Det gjorde de. Samtidig prøvde de å pumpe olje inn på motoren og lyktes delvis med det. Femten minutter senere var båten brakt i sikkerhet. Reder Kurt Einarsen takker det at det gikk så bra og motoren ikke ble ødelagt, det faktum at den var behandlet med et stoff som kalles QMI PTFE. Dette stoffet blir tilsatt smøreoljen i motoren for å forhindre friksjon mellom maskinoverflatene. "Jeg er er sikker på at dette reddet motoren. Egentlig skulle vi ikke engang klart å starte opp maskinen uten oljetrykk men takket være dette stoffet så gikk det og vi fikk berget fartøyet, sier han.


Av Magnus Thor Hafsteinsson

Det holdt på å gå ille forleden når hovedmotoren til laste­fartøyet "Nyvang" stoppet plutselig når båten var på seiling i sterk vind sør for Bergen. Mannskapet måtte starte opp uten oljetrykk på motoren for å berge fartøyet fra å drive på land.
ARKIVFOTO
Les om motoren til Hans Edv. Berg, den ble reddet fra havari;
Klikk her Les også om motorsykkelen til Karl Flatland; Klikk her

 




Vedr. smøreoljeforbruk på våre to Caterpillar 3406 DITA hjelpemotorer.

Fra båten var ny i 1998, brukte hjelpemotor 2, mye mer smøreolje enn hjelpemotor 1.I 2002 startet vi registrering og kalkulering av forbruket på disse motorene, helt fram til begge motorene ble overhalt i slutten av Aug. 2006.

Motorenes gangtid ved overhaling: Hjelpemotor 1: 17954 t. Hjelpemotor 2: 16462 t.

I 2002 brukte hjelpemotor 1 i snitt 0,0589 liter smøreolje pr. driftstime.
I 2002 brukte hjelpemotor 2 i snitt 0,1160 liter smøreolje pr. driftstime.
I 2004 brukte hjelpemotor 1 i snitt 0,0693 liter smøreolje pr. driftstime.
I 2004 brukte hjelpemotor 2 i snitt 0,1076 liter smøreolje pr. driftstime.

I 2006 brukte hjelpemotor 1 i snitt 0,1372 liter smøreolje pr. driftstime.
I 2006 brukte hjelpemotor 2 i snitt 0,0838 liter smøreolje pr. driftstime.

Hjelpemotor 1 hadde 0,8 m/m slitekant øverst i sylinderveggene, alle slitedeler ble skiftet.
Hjelpemotor 2 hadde ingen slitekant. Service firmaet valgte å skifte alle slitedeler likt med motor nr. 1.
Rammelagrene ble ikke skiftet på nr. 2, bare stikk- kontrollert og funnet OK.

Konklusjon: Motor nr.1 hadde mye slitasje, motor nr. 2 hadde minimal slitasje.

I februar 2004 ble hjelpemotor nr.2, behandlet med QMI innvendig motorvask og Qmi motorbehandling. Driftstid var da ca. 12000 timer.

Vi ser her at motor nr. 1 har økt smøreoljeforbruket med over 100 %.
Vi ser også at motor nr. 2 har redusert smøreoljeforbruket med ca. 25 %.

Det er vel her tydelig at en QMI behandling kan anbefales for reduksjon av oljeforbruk og reduserte kostnader på innkjøp av smøreolje. Oljeskift intervallene kan trygt forlenges.

Service intervallene kan også trygt forlenges, og utgiftene på servicearbeider samt utgifter på slitedeler reduseres kraftig.

”North Stream”, Svein Aase, Maskinsjef.
My experience with QMI is with only one engine Kawasaki Man 52/55 12 cyl.mrd
I added QMI after a complete overhaul off main engine in January 2001

Before we added QMI the engine was running good, with only 4 hours off hire last year

So then way spend all this money for QMI.

I heard from sister Vessel Sea Pride and had read a report from Navigare that
this is a well known product that will reduce friction in engine, and with less friction
better performance, less fuel and oil consumption.

What did I experience

My experience after only four month running is.

I. Less oil consumption
2. Less fuel consumption
3. Sound off engine when is running is different, the hard knocking is gone, lot is due to
reduced of friction in engine.
4. Lub. oil purifier is running longer intervals without cleaning, also oil auto filter is back
flushing only once an hour, before we had more than 100 times a day.
5. Pressure in crankcase is dropped due to better sealing between cylinder liner and piston rings.
6. Overhauling of exhaust valves, inlet valves, and fuel injectors; we have longer periods
without overhauling.
7. Exhaust temperature went down from a average 450 to 380C this is with seawater
temp 20C and air temp. on 25C. in extreme hot areas with sea water up to 32C temp
raise up to a average of 400C.

When we did the main engine overhaul in Singapore September 1999 average in oil
consumption until next overhaul in January 2001 was 397 liter a day

My average lub. oil consumption to day 4 months amounts is only 116 liter a day.
If this continue I will save a lot of money on lub. oil budget.

Fuel Oil consumption has gone down with 0,5 ton a day and we have better combustion,
cleaner exhaust gases.

I can recommend QMI especially on medium Speed engine.

Today I am not the only one in Barber Ship Management using QMI,
we will also do test on another system, especially on a big hydraulic systems and on auxiliary
engines.

Best regards
Superintendent, Barber Ship Management
Main Engine: Kawasaki/Man 52/55A 12.000 HP

Dear Sirs:

The gas leak from both turbo chargers exhaust pipe had been reduced after further
bolts retightening. In Lyttelton B-bank side tightening was repeated after observing
minute gas leaks which again started to discolor already painted surface. Now there
is still very small gas leak coming out from exhaust pipe protective shield at
B-bank. It must be coming from other place which we shall locate and again
retightening next port.

Lube oil consumption is recorded and as you may see in attached monthly record
sheet the engine is presently consuming amazingly less oil, We assumed the sealing
effect between piston rings and new honed liners may have contributed much to
prevent oil from reaching into the burning chamber.
But as we wonder to look back on previous repairs, honing of liners has become
part of every major overhaul of this engine before, And with those repairs there has
been no history of remarkable change of consumption.
In my opinion another contributory factor to bring less oil consumption this time
might be the result of the introduction of QMI catalyst in the system oil. As we
noticed our system oil now is much cleaner as revealed by less frequency of lube oil
filter back flushing. Before we have more than a hundred back flushing being
automatically initiated per day as registered in our meters. Now we got only 24
times. This means system oil is clean due to good sealing effect of piston rings and
cylinder liner.

Best Regards, Master/Cheng.
Barber Ship Management
M/V Takayama
QMI Metallbehandling

Jeg husker at QMI metall behandling og QMI luftkjøler behandling ble gjort på dette skipet i løpet av siste tørrdokking i april 1999, i China. Jeg hadde nettopp mønstret på denne båten.

Først så sprøytet vi QMI luftkjøler behandling på alle kjølefinnene og rør på luftsiden av begge luftkjølerne for hovedmotoren. Dette ble gjort før de ble satt på plass etter å ha blitt fullstendig rengjort av tørrdokk- personalet.

Deretter ble hovedmotordeler som stempler, sylinderforinger, drivstoffpumpestempler og sylindrer smurt inn med QMI metallbehandling før de ble montert sammen.

Det ble dosert anbefalt mengde av QMI metallbehandling inn i hovedmotorens oljesump.

Resultatet overgikk alle forventninger. Deltatrykket på begge turboladerene gikk ned og kunne nå holdes ved alle belastninger. Det var ikke lengre noen ujevne stigninger i trykket som tidligere. Det har holdt seg jevnt hele tiden fram til nå , og fortsetter å være bra på alle turtall helt til toppfart på 137,7

Smøreoljeforbruket har godt betydelig ned på grunn av QMI metallbehandlingens egenskaper. Den reduserer friksjon, lager bedre tetning mellom stempelring og stempel, og stempelring og sylinderforing. Det samme skjer mellom drivstoffpumpen og sylindervegger på grunn av QMI metallbehandlingens belegg.

Da vi tok ut stemplene fra hovedmotoren under overhalingen i oktober 2000, etter at de hadde gått i 10.657 timer med QMI metallbehandling, fant vi at alle stemplene, stempelringene, sylinderforingen, sylindertoppdekselet etc. var usedvanlig rene og skinnende blanke. Det var bare noe ubetydelig belegg av karbon noen få steder og slitasjen var minimal. Jeg er overbevist om at vi kunne ha kjørt denne motoren i flere tusen timer til, uten overhaling.

For din informasjon, ifølge skipets opptegnelser og muntlige rapporter, før siste dokking i China måtte hovedmotoren kjøres på lavere turtall enn ønskelig på grunn av turboladerens høye trykksvingninger. Dette problemet oppsto tidligere ganske raskt etter rengjøring og overhaling av turboladerens kjølesystem. Vi kjører nå med 128-134 omdreininger helt uten noen som helst problemer!

Vi fylte også QMI metallbehandling inn i oljesystemet på alle hjelpemotorene etter dokkingen i China. Etter QMI metallbehandling merket vi at drivstofforbruket og smøreoljeforbruket sank med gjennomsnittlig 22% ifølge opptegnelser. Nylige overhalinger av hjelpemotorer No.2 og No.3 (No. 2 etter 13,192 timer og No.3 etter 8,627 timers gange etter siste hovedoverhaling.) viste at alle stempler, stempelringer og sylinderforinger var meget rene og hadde minimal slitasje.

På henvisning til de ovennevnte klare fordeler, vil jeg anbefale at QMI luftkjølerbehandling blir gjort på alle våre skips turboladeres luftkjøler, etter rengjøring og overhaling. QMI metallbehandling bør også bli smurt på alle friksjonsflater før sammenmontering samt påfylles oljesystemet i henhold til leverandørens anbefalte blandingsforhold.

En slik behandling vil øke motorytelsen, forlenge overhalingsintervalene og redusere smøreolje og drivstofforbruk.

Med vennlig hilsen
Sea Pride
Maskinsjef/Kaptein

Notat: Hovedmotoren er en 12.000 Hk Kawasaki/MAN
Vedr.girbehandling av sentralgir omb. i M/S"Morten Einar"

Fra høsten 2001 har vi hatt problem med sentralgiret. Det har blitt varmt og slått seg ut på for lavt oljetrykk etter et par timer gange.

Har vert i kontakt med Karmøy Vinsj, som har levert giret, flere ganger.
Problemet blei berre verre og verre for oss. På slutten gjekk alarmen på for lavt oljetrykk efter en halv time, og giret slo seg ut etter ca. en time.

Fredag 12.04.2002 var vi på Husøy og lossa. Hadde folk omb, fra Karmøy Vinsj. De skiftet innføringshylse og o-ringer til denne. Noe galt utover dette kunne de ikke finne. Konklusjonen ble at det måtte være innvendig lekkasje i giret.

Dette ville føre til at olja blei varm, viskositeten sank og giret slo seg ut pa for lavt oljetrykk. Dette ville ta ca. 2 dager å reparere.

Kom i kontakt med Jan Torkelsen som meinte han kunne hjelpe oss med dette problemet. Han kom om bord med 3 liter QMI Lekkasjestopper. Etter litt diskusjon med han, mente han vi skulle prøve med 3 kanner QMI Girbehandling. Også Karmøy Vinsj anbefalte å skifte til et nr. tykkere olje.

Det ble skiftet olje, hadde på 2 liter QMI lekkasjestopper samt ca.14 liter QMI girbehandling.
Temperaturen ble merkbar lavere, innkobblingstrykk og smøroljetrykk kom opp og giret ble liggende inne.

Vi ville prøve det som prøvast kunne for ikke å matte brekke av fisket, håpet er at vi kunne utsette vedlikeholdet pa giret fram til sommaren. Etter som dette ser ut nu, kan vi kanskje klare det. Vi har hatt 2 turer etter at vi behandlet giret, og maskinisten har den formeining at dette virker.

Jeg for min del har fått god tru på QMI.

Hilsen
Troland Havfiske
V/Abraham Inge Troland
5384 Torangsvåg
VEDR.: QMI MOTORBEHANDLING MED PTFE POLYMER.

M/K TAMARA, reketråler-46 fot er utstyrt med en GM Detroit Diesel 6V 71N- 76 modell-original ytelse 230 hk. v/ 2100 o/min.

Denne motoren ble montert i 1987 og marinisert ned til ca. 200 hk. v/1800 o/min. Maskinen ble fullstendig overhalt høsten 1991 og har blitt kjørt ca. 3000 driftstimer siden.

Dette er en meget robust og driftssikker motor, tilpasset båtens bruksområde og ennå vel verd å ta vare på, selv om drivstoff-forbruk er noe høyt i forhold til ytelsen, ca. 25 I/timen ved 1800 o/min.

For å teste effekten på QMI behandlingen ble det foretatt målinger før og etter 50 timers driftstid med følgende observasjoner og resultat:

Drivstoff-forbruk redusert med 12,6% ( Fra ca. 25 liter til ca. 22 liter i timen v/1800 o/min.)
Smøreoljeforbruk redusert med 20% (Fra 1 liter til 0,8 liter pr. 25 timers driftstid.)
Starter lettere, selv uten motorvarmer innkoplet. (Smøreolje API-CD-11 VISKOSITET GRAD SAE 40.)
ØKET MAX TURTALL PA PROPELLEN FRA 1800 TIL 2000* O/MIN. (Denne økningen medfører ikke at kjølevanns temperaturen stiger over det normale. Før behandlingen med QMI begynte båten å riste på 1800 o/min, så den gikk best på 1400/1500 omdreininger)
Motoren går lunere med redusert støynivå.
*Denne effektøkningen på en fast propell er ca. 20%

Det ble også behandlet en rekesollemaskin. Denne maskinen hadde problemer med smøringen. Etter behandlingen med QMI ble strømforbruket redusert med 80% fra 10 amp. til 2 amp. (Elektromotoren til rekesollemaskinen hadde en driftsspenning på 24volt.)

QMI kan antagelig brukes på de fleste roterende komponenter med godt resultat og kan anbefales på det beste.

T. M. TRONDAL
Vedrørende behandlinq av Motor, Gir, Hydraulikk og Styremaskin på reketråleren M/S Storm

I januar 2005 behandlet vi vår Volvo Penta TAMD 122A (400 HK) med innvendig

"QMI innvendig motorvask", fylte på ny olje "Royal Purple", helsyntetisk 15-40W, og behandlet motoren med "QMI metallbehandling". I Dieselen hadde vi "QMI drivstofforbedrer". Resultat var ikke til å tro!

Fra å bruke i snitt mellom 20-25 liter i timen, med en 1800 maskes Akratrål, gikk forbruket ned til mellom 11 - 15 liter. Motoren går merkbart mye stillere, eksostemperaturen har gått ned ca 50 grader ved høy belastning. Temperaturen på motoren ligger også mer stabilt på mellom 85-90 grader, dette til tross for eventuelt høyere turtall og turbotrykk.

Etter at vi gikk over til "Royal Purple" motorolje slipper vi å bytte olje hver 500 time. Vi skifter nå hver 2500 timer, og på giret ikke hver 500, men en gang i året!! Vi brukte å fylle ca 15-20 liter hydraulikkolje i mnd. Etter behandlingen med 25 liter "QMI Hydraulikkbehandling" har det ikke vært etterfylt de siste 4 mnd. Resultatet har blitt at vinsjene går roligere(mindre støy), blir ikke fullt så varme som før, og bruker til nå nesten ikke olje. På styremaskinen gikk det ca. en 1/2 liter i uke. Denne behandlet vi med "QMI Servobehandling" og "QMI Lekkasjestopper".

Resultat: Vi fyller en 112 liter i mnd, isteden for en gang i uken.

Vi er 2 skift ombord. Den går mer eller mindre 24 timer i døgnet året rundt, med unntak av noen timer vær søndag og andre helligdager.


Da forbruket er redusert med ca 60 %, sparer vi ufattelige 200 - 250 000.- i året.

På motoren sparer vi 21 oljeskift i året. Giret går fra 26 ganger i året til 1 gang.

For oss er dette nesten for godt til å være sant, og vi tar frem kalkulatoren og regner snittforbruk vær gang vi bunkrer diesel. QMI anbefales på det sterkeste fra vår side!

Med vennlig hilsen
Karstein Rasmussen / M/S Storm Partrederi
Ms "Skude Jura"
Motoranlegg: Mirrlees Blackstone ETSL 16 PR74ES /1700 hk/750 o/min.

Følgende arbeider utført:
QMI Inn vendig Motor vask
QMI Motor Behandling

Problem.
Motor hadde kraftig røkutvikling fra avgasssystemet ved tomgang u/belastning.

Før QMI Innvendig Motorvask var foretatt,er smøreoljeprøve tatt av systemoljen
for partikkelprøve og analyse.
Motor igangkjørt,og etter å ha oppnådd normal driftstemperatur,tilsatt 80 liter
QMI Innvendig Motorvask. Behandlingen foretatt ved tomgangskjøring i 25 minutter.
All olje deretter drenert fra systemet. Dette innkludert systemtank, sm.kjøler,
sm.filter og eksternt rørsystem.
Nye sm.filter montert for A og B-bank,og deretter tilsatt 55 liter QMI Motorbehandling
via stand by sm.pumpe for derav å sikre rammeleger, veivlager og krysslager
direkte kontakt ved behandlingen.
Sm.systemtank påfyllt ca.500 liter Mobil 312, og prøvetur foretatt.

Konklusjon.
Unormal rekavgass er forsvunnet, og motor har normal eksos og farge ved tomgang-
kjøring
Da denne type motor har 2 stk veivaksel som går sammen med gear i akterkant av
motor, er dette gear tilsatt 15 liter QMI Gear Behandling.Dette p.g.a. delvis for høy
smøreolje-temperatur. Behandlingen vil minske friksjonen i gearet, og temperatur
av den grunn bli redusert. Smøreoljeprøve også tatt av gearet som er av typen Mobil
Syntetic.

Med vennlig hilsen
Jan Thorkelsen
Skude Offshore as
4251 Kopervik.
Behandling hovedmotor West Queen (Pielstick type 12-PC 2V

Hei Thor,
Snakket med reder igår og fikk følgende informasjon:

Etter behandlingen forlot skipet Receife og satte kurs for Lagos.Smøreolje forbruket var før behandling ca.530 liter pr døgn. Etter behandling gikk dette ned til 410 liter. En besparelse på 120 liter pr døgn. Turboladere og luftkjølere ble rengjort i Receife og skipet økte sin hastighet med 2 sjømil. Behandlingen har dermed vært vellykket.
Vennlig hilsen
Jan Thorkelsen
Maritim Teknikk
Ms FRISNES
Hovedmotor type : MaK 6m 282 ak

QMI Innvendig Vask + Metall Behandling første gang 09.12.99
Etterbehandling av motor 04.03.01

Motor demontert i Kopervik 20 - 27.05.03 for full revisjon etter driftstimer på følgende komponenter siden siste vedlikeholds termin:
Gangtid Sylinderdeksler: 25 000 timer
Gangtid Stempler: 25 000 "
Gangtid Veivlager: 56 000 " (nye /92)
Gangtid Rammelager 48 000 " (nye/94)
KONKLUSJON
Sylinderdeksler samt Stempler viste ved demontering ubetydelig belegg i form av sot og fastbrent koksdannelse. Samtlige Stempler hadde løse fjærer, og ringspor var minimalt koksbelagt. Med smergel av grad 400 ble dette belegget svært lett å fjerne. Trolig har dette sin årsak i QMI behandling som har en gunstig virkning ved områder hvor til dels høye temperaturer er til stede. Også Sylinderforinger bar preg av gunstige driftforhold, da slitasjen fra siste revisjon og fram til i dag framkom med minimale avvik. Max slitasje i dag var 240.17 mm (org. mål 239,98) med ovalitet på 0,10.

Veivlager ble erstattet med nye da gjennombrudd av nickeldam var tilstede, samt at driftstimer og lagerspenn tilsa dette.
Rammelager var av type 7 mm og fremdeles godt egnet til fortsatt bruk. Lager var som foto indikerer i meget god stand uten overflate deformasjoner av noen art. Dette tatt i betraktning av 48 000 timer driftstid.

Veiv og rammelagertapper, innsug/eksos + brennstoff kammer var også i meget god forfattning. Det tyder på at QMI Metall Behandling har hatt en positiv innvirkning på motor og driften disse 4,5 år som prosjektet har pågått,og som er blitt oppfulgt av Rederi og undertegnede.

Motor ble igjen behandlet med ICE Metall Behandling for skipets avgang Kopervik. Det opplyses fra Rederiet at skipet har øket sin hastighet med 0,5 n.m.

Jan Thorkelsen
Maritim Teknikk
QMI behandling

Motortype Caterpillar 3516

Hjm.3 ble QMI behandlet 28.01.00 den totale gangtid var da 58044 timer.

Motoren-ble rengjort med QMI innvendig motorvask og deretter ble oljen tilført QM1 metallbehandling.

Motoren ble ren og har holdt seg ren siden, samtidig som oljeforbruket har gått noe ned.

Motoren hadde full overhaling utført av KMS i tidsrommet 20.05.00 - 09.06.00 total gangtid var da 60333 timer.

Konklusjon.
QMI behandling har stor virkning på motorens innvendige renhold, samtidig som oljeforbruket synker og intervallet mellom oljeskift kan forlenges, men skal QMI ha full efekt bør behandlingen begynne tidligst mulig, helst fra dag en.
MVH

Mathias Thue mask.sjef
QMI LEKKASJE STOPPER M/V "Berge Arrow"

Viser til telcon. Thor Johansen

Min erfaring med QMI Lekkasjestopper på styremaskin type Hydroster.

Både styremaskin og pilot systemet for denne ble behandlet med lekkasjestopper. Styremaskinen
hadde før behandling ett døgnforbruk på 14 liter.

Etter behandling ble dette redusert til 3 liter / 24 hr. og har holdt seg der. Det meste av lekkasjen
her kom fra ett langsgående sår i ett av stemplene.

Pilot systemet hadde ett forbruk på ca 5 liter i uka før behandling og her ble systemet helt tett for
lekkasje.

Det ble ikke observert noen problemer med systemene etter behandlingen og heller ingen
avleiringer/tette kanaler i solenoid ventiler på pilot systemet.

Lekasjestopperen holder seg tyntflytende og tetter ikke igjen noen kanaler i systemet, dvs den
koagulerer ikke på samme måte som radiatortetter / (kanel).

Så for oss var QMI behandlingen til god hjelp da vi hadde pålegg fra DNV pga. stor lekkasje på
styremaskinen før behandlingen, noe som ble slettet etter behandling.

mvh
Tormod Madsen
Chief Engineer











 

Copyright 2010 © QMI | Designed by HC reklame