Diverse
   Nyheter
   Nyhetskategorier
   Kjøp & salg
   Om sidene
   Sagt om M5
   Tidsskrifter

  Forum
   Diskusjon
   Sjekk private
    meldinger

   Grupper
   Rangeringer
   Hjelp
   Logg Inn
   Medlemsliste
   Din Profil
   Bli Medlem (gratis)
   Tips & regler
   Søk i forumet

  Bilder/film
   Brukergalleri
   Din bil her?
   Div. bilder/film
   Happenings
   Politi
   Reklamer
   Spionbilder
   Søk i galleriene

  Teknisk
   Check Control
   Dekkdim.
   Dekkmerking
   DME gen.
   Fargekoder
   Forhandlerreviews
   Forkortelser
   Gjør det selv
   Modellguide
   Motorguide
   Oljemengder
   VIN-nummer


Domene eller webhotell? - Sjekk www.eternia.no!
QMI = Bedre motor??

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    BMWGuiden.no Forum Hovedsiden -> Teknisk
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Erling
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 17 Sep 2003
Innlegg: 19
Kjøretøy: E46 320dT 2000

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Man Feb 02, 2004 14:23   Tittel: QMI = Bedre motor?? Svar med Sitat

Hei,

Noen som har erfaringer med QMI's produkter? (http://www.qmi.no)

De bruker PTFE (Teflon) i de fleste av sine tryllemixturer. Det skal da gi renere motor og avgasser, lavere friksjon og dermed økt effekt/dr.moment samt lavere drivstofforbruk.

Vil dette ha noe å si for en motor som ikke har gått nihundreogfjørti mil?


Erling
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding  
 
 
Remi Berg
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 23 Okt 2003
Innlegg: 47
Kjøretøy: BMW 325i

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Man Feb 02, 2004 19:06   Tittel: Svar med Sitat

Jeg har ikke noen erfaringer med disse produktene. Disse motorbehandlingsproduktene som legger en tynn film med teflon er jeg ganske skeptisk på. De bryter jo ned den oljefilme som ligger i motoren som allerede beskytter og smører motoren godt nok hvis du er påpasselig med å skifte olje. Oljen må jo likevell skiftes med samme tidsintervall om du kjører med eller uten en slik tilsatts. Disse innvendige motorvaskene har jeg tro på hjelper.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding  
 
 
thorjoh
Menig
Menig


Ble Medlem: 05 Mar 2004
Innlegg: 1


Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2004 12:03   Tittel: QMI Svar med Sitat

QMI PTFE bryter ikke ned oljefilmen, men får gir oljefilmen hjelp der hvor det er store belastninger. Beskytter mot slitasje og gjør motoren stillere. Flere av de dyrere motorer bruker PTFE på stempelskjørtet. Les mer på http//www.qmi.no
Med hilsen
Thor
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding  
 
 
Erling
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 17 Sep 2003
Innlegg: 19
Kjøretøy: E46 320dT 2000

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2004 14:23   Tittel: Svar med Sitat

Hei Thor,

I og med at det er du som distribuerer QMI i Norge så regner jeg deg som partisk i dette Temaet Very Happy

Jeg har forsåvidt ikke hørt noe negativt om QMI, men om det er så bra som reklamen sier, hvorfor er det ikke mer utbredt? Er det for dyrt?

E.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding  
 
 
Sonder
Menig
Menig


Ble Medlem: 26 Des 2003
Innlegg: 3
Kjøretøy: 540IAT

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2004 19:34   Tittel: QMI Svar med Sitat

Jeg vil gjerne bidra med noen erfaringer med bruk av QMI. Også brukt i gearkasser og differensialer.

Jeg er bilmekaniker og har drevet et stort merkeverksted (Mercedes/Peugeot) i flere år, men er ikke i bilbransjen lenger. Min erfaring med QMI startet før jeg tok over driften av verkstedet, men det ga meg muligheten til å benytte QMI i langt flere tilfeller enn jeg hadde mulighet til tidligere.

Jeg kan ikke stå inne for noen vitenskaplige testresultater men jeg skal gjengi noen av mine positive erfaringer (jeg har ingen negative).

Mitt første møte med QMI var at jeg ønsket å beskytte min båtmotor ekstra godt. Det var en Sabb-ford 54hk diesel med hydraulisk gear.
Jeg hadde ingen forventninger til at jeg skulle merke noen forskjell på motoren, så jeg ble meget overrasket når jeg startet etter påfylling av QMI. Tomgangsturtallet på driftsvarm motor lå ca 100 omdreininger høyere enn tidligere (denne motoren har ikke elektronisk tomgangsregulering) og det som gledet meg ekstremt mye var at maks turtall ved full belastning steg 300 omdr. og ga båten 1,5 knop høyere hastighet. Siden jeg kun hadde tilført QMI i motor og gearkasse og ikke gjort noen andre endringer/justeringer må det etter min mening være redusert friksjon i motor og gear ved bruk av QMI som ga denne gevinsten. I tillegg fikk motoren litt mykere gange.

Nå var ikke veien lang til å prøve på bilene mine heller. Kort fortalt, biler uten elektronisk turtallsregulering får høyere tomgang pga. redusert friksjon. Noen får også penere gange, dette er selvsagt avhengig av tilstanden til motoren.

En kunde kom en dag inn på verkstedet med sin MB 190 E, han hadde "ulyder" bak i bilen. Vi tar inn bilen for diagnose og han er en av mange "heldige" Mercedes eiere, diffen er slitt og den eneste riktige kuren er å skifte den.(Veldig dyrt) Den kan selvfølgelig overhales og skimses opp igjen, men det er erfaringsmessig en kortsiktig løsning. Jeg foreslo for kunden å gjøre et forsøk med QMI. Resultatet var relativt godt.
Ulyden var redusert så mye at den ikke kunne høres inne i bilen lenger. Jeg gjorde selvsagt kunden oppmerksom på at QMI ikke kunne reparere en ødelagt diff, men at det var mer å regne som et livsforlengende tiltak. Kunden var fornøyd, nå kunne han spare opp penger til å skifte diffen.
Vi skiftet diffen ca 2 år etter diagnosen!

Jeg har mange eksempler på at QMI reduserer friksjonen i motorer/gear.
Men QMI gjør selvfølgelig best jobb om den brukes til å forebygge slitasje. Det som i dag er litt dumt er at de aller fleste biler er utstyrt med elektronisk tomgangsregulering, slik at man ikke kan "måle" den lavere friksjonen i form av økt tomgangsturtall. Men jeg som har brukt QMI i snart 10 år vet at stoffet virker.

Jeg har selvføgelig også brukt QMI på min 540IAT.

Kan anbefales
_________________
Rune Østvold
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post  
 
 
///M
Oberstløytnant
Oberstløytnant


Ble Medlem: 03 Aug 2003
Innlegg: 720
Kjøretøy: E36 318i 91 mod

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Man Mar 15, 2004 04:21   Tittel: Svar med Sitat

Leste noe helt likt på en eller annen mercedes forum, ble en heftig diskusjon der.
Du selger vel ikke disse produktene for å folk til å kjøpe eller hva. Rolling Eyes
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger  
 
 
Erling
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 17 Sep 2003
Innlegg: 19
Kjøretøy: E46 320dT 2000

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Tir Mar 16, 2004 18:23   Tittel: Svar med Sitat

Hei Sonder/Rune

Takk for bra innlegg.

(Ref. svar fra ///M): Det blir selvfølgelig opp til hver enkelt leser å tolke om innleggene er oppriktige meninger fra "vanlige" folk, eller om det er snikreklame fra forhandler evt. forsøk på sverting.

Kan du si litt mer om hvilke QMI-produkter/behandliger du har brukt? Du skriver f.eks. "...påfylling av QMI". Er spesielt interessert i hva du har fylt på BMWen(e), og hvilke hva de enkelte produktene har gjort.
Har du f.eks. brukt girbehandlingen?

Erling
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding  
 
 
Sonder
Menig
Menig


Ble Medlem: 26 Des 2003
Innlegg: 3
Kjøretøy: 540IAT

Status: Offline

 
InnleggSkrevet: Søn Apr 18, 2004 01:27   Tittel: Svar med Sitat

Hei igjen.

Jeg har brukt girbehandlingen til QMI på manuelle kasser med godt hell, i forhold til redusert transmisjonsstøy. Kan ikke si at jeg har merket noen annen endring. Det kommer jo litt an på hvilken tilstand kassa er i fra før.

Jeg har ikke brukt tilsetning på automatkassene mine. De har "evighets" olje, og jeg har ikke hatt lyst til å eksperimentere med så dyre kasser.

Det skulle jeg kanskje gjort! For en måned siden havarerte kassa i 540`n.
Nå er bilen sendt utenlands for å få ny kasse.

Jeg har lært mye om Norske automatgear reparatører den siste tiden, de er IKKE ærlige, med noen få unntak. 13 av 15 firmaer påsto at de hadde overhalt MANGE slike kasser.... Tull... Det finnes ikke mange slike kasser i Norge. Vel det var en digresjon.

Når det gjelder min troverdighet i forhold til QMI kan jeg avklare følgende:
Jeg har ALDRI skrevet noe innlegg om QMI andre steder enn her. Jeg er ikke forhandler eller har noen som helst godtgjørelse for å skrive "pent" om QMI.

Jeg har delt noen av mine erfaringer med forumet. Om andre vil prøve QMI eller ikke, er meg knekkende likegyldig Wink
_________________
Rune Østvold
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post  
 
 
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    BMWGuiden.no Forum Hovedsiden -> Teknisk Alle klokkeslett er CET (Europa)
 
Side 1 av 1

 
 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
 

 
 

Hit Counter

 


  Diverse BMW
   Auto Power
   BMW AG
   BMW CCN
   BMW Motorsport
   BMW Norge
   Originale felger
   Online ETK

  Styling
   AST Performance
   Carstyling
   Gund. Sportscar
   Kenth Auto
   MH Styling
   TSI

  Tuning/Chip
   Autopower
   ESS Tuning
   It's Fun
   KRB Trading
   Normantic
   VS Motor

  Felger
   Felg-import
   Gummihuset
   Martin's
   Nordisk Felgimport

  Deler
   Auto-Trio
   Biltema
   BilXtra
   G.S. Bildeler
   Motor Technik
   NBF Bildeler
   O.S. Bildeler
   Schmiedmann
   Veng Norge

  Bruktbilsøk
   Autobørsen
   AutoDB
   Bilguiden
   BilNett
   BMW CCN
   Finn
   Motorbørsen
   T-Rex



 


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group