|
|
|
Sport
Gjennom årene er QMI – produktene også blitt meget
anerkjente innen de fleste grener av motorsport. Den
kanskje mest kjente ”ambassadør” for oss i QMI, er nok
den velkjente ”Miss Budweiser”. Dette er verdens
raskeste hydroplane og har hele 23 ganger stått øverst
på pallen som verdensmester. Så driver du innen
motorsport, er det absolutt å anbefale å ta en grundig
kikk på våre produkter. Våre kunder i dag representerer
motorsport i alle kategorier, fra modellfly til
dragracing og store løpsbåter.
Bli med på vinnerlaget – bruk QMI produktene du også!!! |
Hei igjen Thor!
Da er mitt første gokartløp på 6 år gjennomført i Moss i
helgen, og jeg hadde meget gode tider hele helgen. Mye
av dette skyldes QMI produktene, og ikke minst RP-oljen
jeg fikk av dere.
Det er jeg helt overbevist over!
Jeg var uheldig i finalen, hvor jeg mistet kjedet, og
måtte derfor bryte av den grunn, men lå da på 5. plass
av totalt 30 kjørere.
På forhånd takk nok en gang.
PS, deres logomerker er på plass, både på min
kjøredress, på min gokart, og capsen er i flittig bruk
av min mekaniker. Gleder meg til neste helg, hvor vi
reiser til Vålerbanen på Solør.
Vennlig hilsen
Øyvind Jokerud, Krøderen
Hei!
Viser til telefonsamtale nettopp og har som nevnt med
stort hell benyttet QMI-produkter tidligere. Første gang
var allerede på slutten av 90-tallet, hvor min 1959
Morgan plus 4 nøt godt av produktene og holdt hele 6
Rally Monte Carlo Historique (RMCH) uten problemer med
motor/gir. Sist brukt jeg produktet for en girkasse på
min 1965 Saab totakter som hadde fått ulyd i girkassen,
- den ble kurert!
I februar skal min kone og jeg kjøre hver vår bil i
RMCH, - hhv en 1962 Austin A-40 Farina (med MG Midget
motor) og min Saab 99 EMS. Begge bilene har vel 100.000
km tilbakelagt, og mens Saaben ikke bruker noe som helst
olje har Austinen en smule oljeforbruk. Her har motoren
stått i flere år, men gikk greit hit ned til Alicante
for noen uker siden. Begge er ombygde for blyfri bensin.
Formoder innvendig motorvask er å anbefale, i hvert fall
på A-40'n, og så trenger jeg vel oljetilsetning. Hva
anbefaler du mht girkassebehandling? På EMS'n virker
kassen en smule "sliten", men ingen av bilene har
spesielle problemer her.
Finnes det en forhandler jeg kan få kjøpt disse
produktene hos her i Spania?!? Evt. hva koster det du
anbefaler brukt i Norge inkl. transport hit ned?!?
Jeg holder til i utkanten av Alicante , men har et
bilfirma i Alicante hvor varene kan leveres om jeg må ta
varene fra Norge.
Hører gjerne fra deg.
Mvh.
I v a r M o e
PS
Har dere evt. tilsetninger også for bakaksler, - mye
krefter for originalakslingen på A-40'n! QMI NORGE
3051 MJØNDALEN
Jeg har vært så heldig å blitt sponset med QMI i 1994.
Jeg har brukt QMI MOTORBEHANDLING, GEARKASSEBEHANDLING
samt QMI TEFLON SPRAY på min GO KART i år.
Jeg kjører i klasse 125 NORDIC, og i denne klassen har
det vært mye
motorhavari i år. JEG ER DEN SOM HAR KJØRT MEST
PROBLEMFRITT
1994. Jeg har kun hatt et motorras og dette havariet
skyldtes en pakning i motoren
som det var en feil med.
Når det gjelder grunnen til at vi har kjørt så
problemfritt, tror jeg at QMI
PRODUKTENE har mye av æren.
Mine plasseringer i 1994:
2. plass Modum/Sigdal 12.05.94 |
3. plass Agder 28..05.94 |
2. plass NMK Haugaland 04.06.94 |
1. plass Klepp K.K.
11.06.94 |
2. plass KNA Gjøvik 25-26.06.94 |
1. plass Sarpsborg
02.07.94 |
2. plass NMK Varna 16-17.07.94 |
6. plass Agder 20.08.94 |
6. plass NMK Varna 10.09.94 |
1. plass Modum/Sigdal
02.10.94 |
3. plass NORGESMESTERSKAPET 1994 |
2. plass VEGA GRAND
PRIX 1994 |
1. plass Klubbmesterskap 1994 |
1. plass NORGES CUP 1994 |
Med vennlig hilsen
Kjetil Kristiansen
VEDR.: QMI BEHANDLING FOR TO-TAKTS BÅTMOTORER.
Endelig noe som sparer meg for ganske store utgifter!
Jeg kjører båtrace, i sport 550 klassen, denne klassen
skal ikke overstige 550 kubikk. Motoren jeg kjører er en
2 sylindret totaktsmotor, som i utgangspunktet ikke skal
overstige et turtall på 5500, men blir som oftest kjørt
på 8000 omdreininger, resultatet er at motoren stadig
skjærer seg. I år har jeg ikke kjørt selv, men testet
motorer og bygd motorer.
Jeg har nå testet QMI. Hva det er med dette stoffet vet
jeg ikke, men det har gitt meg store overraskelser, og
ikke en eneste skjæring til nå. Temperaturen på motoren
har gått ned, meget positivt. Turtallet har gått
merkbart opp, høyere kompresjon er også et pluss.
Med andre ord, her skjer det noe positivt. Absolutt noe
som passer meg meget bra. Fra neste år blir hver blokk
jeg bruker behandlet med QMI, helt uten tvil.
Har også behandlet motorens gearkasse, det virker som
den er mye lettere i drift og har blitt tystere, det er
også mindre spon i oljen jeg tappet ut.
Min sønn presterte å kjøre 2 mil uten olje i bensinen på
sin moped, etter at han hadde behandlet den med QMI. Han
er helt overbevist om at QMI reddet både veiv og
sylinder, da dette er en 2 takts motor.
Jeg vil anbefale QMI på det varmeste.
Med hilsen fra
Sigmund Dahl
Test av Qmi motorvask og Qmi motorbehandling
Min bil, 1986 Audi Coupe Quattro, har hatt litt
ventiltikking fra og til. Noe som jeg ønsket å få gjort
noe med. Jeg fikk tilsendt produktene fra Qmi for
testing.
Qmi Motorvask
Jeg hadde kjørt en liten runde med bilen slik at den var
lunka. Ifølge instruks skulle motorvasken helles på i
peilepinnerøret, men dette ga meg en utfordring da det
er litt trangt der. Jeg måtte skjøte på tuten med en
slang, og da gikk det. Jeg helte sakte på motorvasken
mens bilen gikk på tomgang. Etter ca. 20 min på tomgang
skrudd jeg av bilen, og gjorde klar til å tømme ut
oljen. Oljen ble tømt ut med engang, mens motoren var
varm. Oljen så forferdelig ut, og det så virkelig ut som
motoren har blitt renset godt.
Qmi motorbehandling
Jeg lot bilen kjøle seg ned, slik som det stod på
instruksen. Deretter satt jeg i nytt oljefilter og
skrudde i bunnpluggen, og tømte på ny olje i riktig
mengde minus Qmi behandlingen. Så helte jeg på
behandlingen og sjekket at oljenivået var korrekt.
Da var det klart for en god kjøretur, og da tok jeg en
lang runde på ca. 1 time med litt aktiv kjøring.
Underveis ble det en markant endring i motorlyd, og den
hørtes mye bedre ut. Mye roligere gange, og ingen
ventiltikking.
Jeg har også kjørt 30 runder på Rudskogen i etterkant av
behandlingen, og merket mellom 5-10 grader lavere
oljetemperatur ved denne harde belastningen.
Jeg vil sterkt anbefale produktene fra QMI videre!
Øyvind Caspersen Science has finally caught up with
Science Fiction. The only additive used by race teams
and car builders who know!!
Race Sport.Net has been testing this miracle product for
the past several months and is now ready to let you in
on the secret.
QMI is the name of the product that uses the slipperiest
substance known, it is “like Ice on Ice”.
We have tested it in our racing Karts with the most
awesome results. T.A.G.'s are faster and will idle
smoother and run leaner. Shifter Karts will shift so
smoothly you can not feel the shift. Our Honda moto's
have never shifted smoother!!
We are using QMI in the engines and transmissions of our
tow vehicles and have expericed increased fuel mileage
and cooler smoother running.
We are not done!
QMI in the Transmission and Rear-ends of Grand -Am Cup
race cars have won. QMI in action in SCCA ITS cars have
won, and all teams report that transmissions have never
shifted better. More importantly we have had zero DNF's
due to gearbox
or rear-end failure!!
Our Championship points leading SCCA ITS Mazda has not
changed fluids in 3 races, this is unheard of.
Now comes the Best News. The Stuff is CHEAP!!!!!
We've won the last 6 races in a row....
join in the streak!!! |
|
|
|