Hovedside Forum Shop Mail Album Biltrial Kjøp/Salg Linker Kalender Rigs
Brukerprofil | Registrering | Aktive emner | Members | Private Messages | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord Glemt passordet ditt?

 Alle forum
 Bil typer
 Chevy
 Er det ikke det ene så er det noe annet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

steveak
Nytt medlem

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 30 sep 2004 :  11:17:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesteveak Send steveak a Private Message  Svar med kopi av melding
Er det ikke typisk?! Etter å ha svidd av ca 5000 spenn totalt på
seriøs oljekjøler pluss bytte av oljerøret (en helv.%$ jobb som jeg brukte hele helga på) grunnet lekkasje, så begynte chevyen å gå ujevnt og "baffe" (les: turbobaffing ) i går kveld.

Høres ut som det er slags (ventil)knakking og at den ikke går
på alle sylindrene orntli. Rister i hvertfall godt i hele bilen når den står
på tomgang.

Har pønsket litt på hva det kan være og kommet fram til (ihvertfall foreløpig) to
ting: En ventil som ikke lukker/åpner seg som den skal, eller muligens et dyseproblem. Skifta olje i forrige uke (måtte bruke en litt annen oljemerke enn vanlig grunnet dårlig råd), og det er jo en tjangs for at en en ventil har hengt seg opp på grunn av skitt eller noe annet i forbindelse med det. Problemet minner egentlig også litt om kondensproblemer jeg har hatt en gang i blant; motoren går ujevnt og baffer og virker som den ikke går ordentlig på sylindrene. Dette løser seg imidlertid alltid med en dæsj kondesfjerner, så går den helt fint igjen. Not so, denne gangen. Pluss at det er en litt hardere "pikkelyd" ved litt turtall.

Noen av dere erfarne sjeler som har vært borti dette, og kan komme med noen tips.
Tenkte jeg skulle forsøke "the easy way out" først og gi motoren en treatment med Omega907 sammen med oljeskift. Hvis det er skit på ventilen kan det jo hende at en rens klarer å fikse det. Verdt et forsøk...

Faen ta. Det var den helgen (unnskyld språket).

Tårnmannen
Offroad-wannabe

Norway
Innlegg: 57

Skrevet - 30 sep 2004 :  11:59:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTårnmannen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTårnmannen Send Tårnmannen a Private Message  Svar med kopi av melding
Hva m å prøve litt QMI medisin av ymse slag?

Hadde selv div. problemer m min Patrol, snakket med dem, kjøpte noen vidunderkurer og bilen er nå bedre enn noen gang!

www.qmi.no

Morrizon
Gå til toppen av siden

håper
Offroader

Norway
Innlegg: 198

Skrevet - 30 sep 2004 :  13:22:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehåper Send håper a Private Message  Svar med kopi av melding
JA,jeg har brukt Qmi produkter ved flere anledninger og anbefaler dem til alle som gidder å høre på og har aldri fått negativ tilbakemelding.
Super EASY way out.
Mvh håper
Gå til toppen av siden

randknu
Grand offroader

Norway
Innlegg: 736

Skrevet - 30 sep 2004 :  18:18:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandknu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresserandknu Send randknu a Private Message  Svar med kopi av melding
ta av og inspiser under vippearmdekslene det har hent meg mer enn en gang at årsaken ligger rett under der.

-Knut

1978 Blazer K5
Gå til toppen av siden

EKJ
Grand offroader

Norway
Innlegg: 533

Skrevet - 01 okt 2004 :  18:38:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEKJ Send EKJ a Private Message  Svar med kopi av melding
Hvor lenge stod den å gikk sånn, før du stoppet den? Gå til toppen av siden

randknu
Grand offroader

Norway
Innlegg: 736

Skrevet - 01 okt 2004 :  21:00:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandknu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresserandknu Send randknu a Private Message  Svar med kopi av melding
Det er ikke et motorfeste da???

-Knut

1978 Blazer K5
Gå til toppen av siden

Amund
Redaktør

Norway
Innlegg: 5772

Skrevet - 01 okt 2004 :  22:00:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmund  Send %s1% en ICQ meldingAmund  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmund Send Amund a Private Message  Svar med kopi av melding
Du kan få kjøpe ei kanne QMI av meg, jeg var så dum at jeg kjøpte den, men har aldri turt å helle den på... Gå til toppen av siden

steveak
Nytt medlem

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 04 okt 2004 :  11:07:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesteveak Send steveak a Private Message  Svar med kopi av melding
Ja, så var helga over og det banker og boffer fortsatt.

Forsøkte som nevnt (selv om jeg visste det ikke kom til å funke egentlig)
en treatment med Omega 907. Den skal stå og bakke i 10 min, før man
skifte olje+filter. Var på tide med oljeskift likevel, så greit å forsøke.

Kappa av 30 cm hageslange og forsøkte å lytte meg frem til hvor lyden og det virker som det er ytterste ved ytterste sylinder på førersiden at det er noe som har hengt seg opp. Tror vel egentlig at det er ventilløfteren som har hengt seg opp eller at pakningen er gåen. Kommer nok uansett ikke utenom å skru av dekslet og ta en titt. Kan jo hende det bare e noe skjit. Har bare Haynesboka for us pickups, og der står prosedyren beskrevet. Sku bare ønske den beskreve dieselmotorn og ikke bensin - og at jg va stødigere i engelsk Heldigvis e det på førersia virke det som, så det e litt lettere å komme til + at man slipp på demontere turboen.

Noe jeg bør tenke på før jeg åpner opp, dere som har gjort dette før på lignende motor(er)?
Gå til toppen av siden

- hansemann -
Nytt medlem

Norway
Innlegg: 4

Skrevet - 04 okt 2004 :  11:32:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside- hansemann -  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse- hansemann - Send - hansemann - a Private Message  Svar med kopi av melding
Heisann

Min har oxo holdt på sånn.. skikkelig slitsomt!! Jeg har byttet styreenheten, brukte en fra en 94 suburban, da glemte den alt som hadde med egr og gjøre, fikk et par hester til og sluttet å hoppe og danse..

Jeg har litt ujavn lys tikkelyd som kommer og går litt ujavnt, dette er visstnok dyseproblem fikk jeg høre av et nydelig verksted på brummundal som heter Skaugs Motorsenter eller noe sånt.. husker ikke helt. De er vannvittig flinke!

Dessverre er det ikke så greit å vite hvilke dyser det er så jeg tenkte å ta ut alle å sende dem til trykktest. Jeg trodde også det var ventiler eller noe i den duren.. men tydeligvis ikke!
Gå til toppen av siden

håper
Offroader

Norway
Innlegg: 198

Skrevet - 04 okt 2004 :  11:51:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehåper Send håper a Private Message  Svar med kopi av melding
Det er aldri dumt å kjøpe Qmi og bare smart å bruke. Mekaniske feil retter det ikke opp, enda!
Mvh håper
Gå til toppen av siden

steveak
Nytt medlem

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 04 okt 2004 :  13:22:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesteveak Send steveak a Private Message  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg skulle sjekke dysene i kveld, en kompis sa at det kunne være det. Får prøve eliminasjonsmetoden en etter en, hvis knakkinga forsvinner er det vel den som evt. er gåen.

Motoren "schvunger" såpass mye ved dødgang at det nok på avstand ser ut som noen har seg voldsomt inni bilen (sannsynligvis bak i kassa da) Sikkert på grunn av ubalanse. Men dersom det er et dyseproblem, hva skyldes den mekaniske knakkelyden? Skulle vel ikke bli det hvis d va ei dyse, kun ujevn gange?
Gå til toppen av siden

ArnsteinS.K5
Offroader

Norway
Innlegg: 181

Skrevet - 04 okt 2004 :  17:31:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArnsteinS.K5 Send ArnsteinS.K5 a Private Message  Svar med kopi av melding
Hvis bilen slenger så fælt opå seg på grunn av litt aktivitet baki, er det vel på tide med nye støtdempere? Hva med tykkere tepper Gå til toppen av siden

steveak
Nytt medlem

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 18 okt 2004 :  23:14:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesteveak Send steveak a Private Message  Svar med kopi av melding
Brum-BRUM! Da er vi på veien igjen.

Det var altså ventilfjæren på tredje sylinder til venstre som hadde takket for seg.
Ny fjær og så var gobiln i orden igjen. Og bra va det, for opeln til fruen e bare en forferdelig bil.

Takk for all hjelp til alle som svarte

-----
Steve
Gå til toppen av siden

charger
Offroader

Norway
Innlegg: 136

Skrevet - 19 okt 2004 :  00:59:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecharger Send charger a Private Message  Svar med kopi av melding
hva er og hva gjør qmi egentlig?

Ferdig med senke, klar for å heve...
Gå til toppen av siden

randknu
Grand offroader

Norway
Innlegg: 736

Skrevet - 19 okt 2004 :  12:19:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandknu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresserandknu Send randknu a Private Message  Svar med kopi av melding
Qmi hadde neppe fiksa den ventilfjøra

-Knut

1978 Blazer K5
Gå til toppen av siden

steveak
Nytt medlem

Norway
Innlegg: 47

Skrevet - 20 okt 2004 :  09:51:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesteveak Send steveak a Private Message  Svar med kopi av melding
Prøvde Omega907 som e et likanes magiprodukt uten at det hjalp på ventilfjøra
nei.... Men for å svare på spm.: QMI o.l. produkter (som f.eks. Omega907) skal visstnok kunne løsne f.eks. gammel skitt, rense opp etc. Det finnes jo også flere forskjellige typer produkter fra f.eks. QMI - dyserens, automatgirrens +++

Om de gjør det er en annen sak... Verkstedet mitt selger ikke produktet og de sa at det var verdt å prøve før man evt. begynte å skru - som han sa: det skadet i alle fall ikke med en rens i ny og ne og sa en god del amcarfolk brukte produkter som f.eks. Omega907 ved hvert oljeskift rutinemessig.... Hjelper kanskje mest på sjela i nevnte tilfelle? De er jo ganske dyre da disse produktene. Til min 6,5TD trengte jeg 2 flasker 907 - til den nette sum av kr. 159,- pr. stk....
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 Denne siden ble generert på 0,36 sekunder. Snitz Forums 2000
Offroad.no Info Ris/Ros Vilkår Annonsering Utviklet av Ateknikk © 2003-2004